Koperty standardowe

Oferujemy pełny zakres formatów kopert standardowych. W naszej bazie danych posiadamy ponad 3000 pozycji różnorodnych kopert, zróżnicowanych ze względu na format, sposób zamknięcia, rodzaj papieru, jego gramaturę, kolor, wielkość okienka i jego umiejscowienie, a także wzór poddruku, czy też nadruku

Warty podkreślenia jest fakt, że z uwagi na zagadnienia  ekologii i ideę ecological footprint,  korzystamy z certyfikowanych papierów FSC (Forest Stewardship Council - Rada Zarządzania Lasami) numer licencji  C043072.

Standardowe formaty kopert

Poniżej znajdują się wzory standardowych rozmiarów kopert. Jeśli są Państwo zainteresowani kopertami nie typowymi prosimy o kontakt z naszym działem sprzedaży.

Zamknięcie

Koperty samoprzylepne (SK)

Klej na bazie lateksu jest umieszczony na klapce górnej oraz klapce dolnej. Zamknięcie i zaciśnięcie skutecznie zakleja kopertę.

Koperty z paskiem samoprzylepnym (HK)

Klej znajduje się pod specjalnym paskiem. Zaklejenie koperty odbywa się poprzez jego oderwanie i zamknięcie koperty

Koperty klejone na mokro (NK)

Tradycyjny sposób klejenia kopert. Klej zostaje aktywowany przez nawilżenie.

Papier

Istnieje niezmiernie wiele rodzajów papieru, jednakże dla potrzeb produkcji kopert, podstawowymi są: papier offsetowy, makulaturowy i kredowy. Następnym kryterium jest gramatura, która w przypadku kopert produkowanych maszynowo waha się od 70g/m2 do 140g/m2, w zależności od formatu i przeznaczenia kopert. Co jest istotne wybór powyższych parametrów może mieć duży wpływ na odbiór wizualny otrzymanej przesyłki przez adresata. Dzięki uważnemu wyborowi powyższych parametrów możemy osiągnąć różne marketingowe cele.

Okienko

Przyjętym standardem na rynku polskim jest okienko o wielkości 45x90mm, umiejscowione 20mm od prawej i 15mm dolnej krawędzi awersu koperty. 

Aktualnie posiadamy ponad 200 formatów okienek, a na życzenie możemy wykonać każde inne, a także dwa okienka na awersie koperty.

Poddruk

Wykorzystywane przez nas maszyny rolowe posiadają stacje druku dające możliwość tworzenia na kopertach nadruku (link), jak również poddruku. Poddruk poza walorami estetycznymi, czy marketingowymi (możliwość nadrukowania np. logo firmy, hasła reklamowego) przede wszystkim zapewnia bezpieczeństwo przesyłce przed odczytaniem treści korespondencji przez niepowołane osoby. Podstawowe kolory wykorzystywane do poddruku to: niebieski i szary, ale na życzenie Klienta możemy zastosować dowolny kolor.